Gezinsvieringen op zaterdag

Deze zomer ging de regeling in dat er een avondviering is in de Sint-Catharinakerk op de derde zaterdag van de maand. In de meeste maanden zal dit de enige avondmis in het weekend zijn. Zo krijgt deze mis op zaterdag een bijzonder karakter. Met de parochie hebben we het plan opgevat om er nog een extra dimensie aan te geven.

Vanaf oktober zal deze avondmis op de derde zaterdag van de maand ook een gezinsviering zijn. Wat houdt dit in? Onze groep vormelingen, ze zijn met een dertigtal, hebben die dag steeds een catechesemoment en ze zijn dan ook aanwezig in de mis. Ze zingen als koor, ze dienen als acoliet. Tegelijk nodigen wij hun broertjes en zusjes ook uit. Voor de kleineren onder hen zal er een nevendienst zijn, te vergelijken met de catechese voor de eerste communicantjes.

Maar een gezin zijn niet alleen de kinderen, dat zijn ook de ouders. Ook zij worden uitdrukkelijk uitgenodigd om er bij te zijn. En natuurlijk zijn we ook blij onze regelmatige parochianen te zien, ze zijn als gastheren en gastvrouwen van de parochie. Na het einde van de mis bieden we aan alle aanwezigen een ontmoetingsmoment aan, achteraan in de kerk, waarbij wij zorgen voor een glaasje wijn, fruitsap of water. Zo willen wij onze kerkgemeenschap de kans geven om met elkaar samen te zijn op een gezellige manier.

Datums om in te schrijven in uw agenda van 2022? De zaterdagen 15 oktober en 17 december. Van harte welkom!