Vierde adventszondag

Jozef staat voor een dilemma
Jozef was al verloofd met Maria. Bij de Israëlieten betekende dit dat de huwelijksband al van kracht was en dat die niet meer verbroken kon worden. Alleen moest nog het officiële huwelijksfeest gehouden worden. Daarna kon Jozef Maria bij hem in huis nemen. Nu bleek dat Maria al zwanger was voordat zij gingen samenwonen. Jozef stond voor een dilemma en ondergaat een moeilijke tijd. Volgens de wet mocht een vrouw die voor haar huwelijk zwanger was, gestenigd worden. (Voor ons komt dit vandaag uiteraard barbaars over). Daarom overwoog Jozef om in stilte van Maria te scheiden, om haar zo niet in opspraak te brengen. Zou hij officieel van haar scheiden, dan zou dat gelijk staan met een aanklacht tegen Maria. Met dit dilemma leeft Jozef totdat hij in een droom van een engel een geruststelling ontvangt. De engel zegt hem dat hij Maria en haar nog ongeboren kindje gerust bij hem in huis mag nemen, want dat Maria zwanger is, heeft alleen met God te maken. Jozef neemt Maria dus in huis en door het kind een naam te geven accepteert hij het als zijn eigen kind. Zijn kind zal Jezus genoemd worden, wat betekent ‘God redt’. Jezus zal zijn volk redden uit hun zonden.

Kerstbiecht
Op donderdag 15 december en op donderdag 22 december is er in de kerk van O.-L.-Vrouw-Waver telkens biechtgelegenheid van 19:30 tot 20:00.
Op dinsdag 20 december is er biechtgelegenheid in de kerk van Katelijne-centrum van 19:00 tot 19:30.

Kerstvieringen in Onze-Lieve-Vrouw-Waver

Middernachtmis 24 december om 24:00:
- Met jongerenkoor en ‘kerstorkestje’
- Uitbeelding van het kerstevangelie door engelen, herders, soldaten, Maria en Jozef.

Hoogmis 25 december om 11:00:
- Met gemengd koor ‘Pastorale’ onder leiding van Greet Liekens.
- Samenzang met orgel door Koen Van Damme
- Kinderen mogen tijdens de mis kaarsjes tot bij de kerststal brengen

Maandag 26 december om 11:00:
- Mis van tweede Kerstdag

Livestream
Voor wie niet in de mogelijkheid is om de vieringen fysiek bij te wonen is er nog steeds de livestream. De livestream zal in de kerstdagen professioneel worden uitgevoerd.