Naklank Wapajekamp 2020

Vele parochiale activiteiten zijn in het coronajaar 2020 niet kunnen doorgaan. Dikwijls waren vele voorbereidingen een maat voor niets. Maar het jaarlijkse Wapaje-kamp bleef gelukkig overeind! Nadat we op 2 augustus alle deelnemers op het perron van het station nog eens de koorts hadden gemeten, vertrokken we voor een goed gevuld zesdaags kamp naar Blankenberge. Het kampthema luidde: “Met Wapaje in zee”. Vooral voor de nieuwe leden was dit thema letterlijk én figuurlijk te verstaan. Het thema gaf ook aanleiding om eens in het evangelie te gaan kijken waar de apostelen met Jezus in zee gingen. Na de storm bijvoorbeeld konden zij dankzij Hem ongedeerd weer aan land gaan. Zo ook kwamen onze  kampleden op 8 augustus  gezond en wel, en ook met een blij gevoel, weer thuis in hun vertrouwde omgeving.

Onze groep bestond dit jaar uit 27 jongeren, drie kookouders en de pastoor. Er werd een zeer afwisselend programma afgewerkt: per groep iets schilderen en timmeren over het kampthema, dagtocht naar Wenduine (met eucharistie in die kerk) en De Haan, boottocht  in de haven van Zeebrugge, estafette- en pleinspelen, quiz, zandkastelen bouwen, eucharistie op ons kampterrein, stoeien en zwemmen in de zee, stijlvolle barbecue, kampvuur met sketches, avondbezinning, zingen, dansen...Het was dit jaar al het zeventiende Wapajekamp, zonder de buitenlandse reizen of bedevaarten mee te tellen. Stilletjes aan gaan we op naar het 20ste kamp!