Startbijeenkomst catechese

Op zondag 7 september werd in de Goede Herder het officiële startschot gegeven voor de jaarlijkse vormselcatechese. Tijdens en na de eucharistieviering waren een twintigtal kandidaat-vormelingen samen met hun ouders en soms zelfs grootouders aanwezig. Als overgang en kennismakingsmoment tussen misviering en de uiteenzetting over de catechese hadden we voor iedereen een kop koffie of thee of een glas frisdrank voorzien. Ook pater Herman Bastijns een aantal parochianen sloten mee aan voor een gezellige babbel. Nadien werden ouders en jongeren dan uitvoerig geïnformeerd over hoe het catechesejaar is opgebouwd: welke activiteiten er op het programma staan, hoe de samenwerking tussen Sint-Augustinus en Goede Herder eruit ziet, en wat er precies van vormelingen en ouders verwacht wordt. Aan het einde was er nog een moment voorzien om vragen te stellen en vertrok iedereen goed geïnformeerd naar huis. Voor ouders en vormelingen die in de komende maanden graag nog eens contact willen opnemen buiten de catechesemomenten: we zijn en blijven bereikbaar via het contactformulier of telefonisch op het nummer 015/55.40.90 (0474/680.396). U kan ook vrijdagavond tussen 19:00 en 20:00 langskomen op het parochiesecretariaat of op een ander moment in de week bij Jan Van Gelder thuis. Gelieve wel best vooraf telefonisch of via e-mail af te spreken.