Eerste communie: Jezus komt bij jou vandaag!

Op donderdag 9 mei, dat was op het feest van O.-H.-Hemelvaart, vierden 43 kinderen in onze parochiekerk hun eerste communie.

In de misviering hoorden we het verhaal over Zacheüs: Jezus komt langs en Zacheüs zit in een boom. Maar Jezus loopt hem niet zomaar voorbij. Hij wil bij Zacheüs te gast zijn! En eigenlijk zegt Jezus dat ook tot ons allemaal: “Kom uit je boom. Ik kom bij jou vandaag!”

Priester Dirk De Gendt legde het verhaal uit, en de kinderen antwoordden op de vraagjes. De communicanten ontvingen voor de eerste keer de communie, en zo kwam Jezus echt bij hen die dag.

Aan al deze eerste communicanten wensen wij toe dat zij door het ontvangen van Jezus in de eucharistie kunnen groeien in geloof en dat zij Jezus beter kunnen leren kennen.

Van harte proficiat aan alle communicanten: Amélie Beuckelaers, Juliette Beuckelaers, Bent Bruneel, Anna Bruyns, Sander Ceulemans, Lynn Cornelis, Sander D’Joos, Jeliena De Belder, Juliette De Bie, Ute De Bom, Amélie De Smedt, Romy De Swert, Korneel De Weerdt, Elena Foncke, Sebastian Gilis, Vince Grietens, Sam Hertogs, Achilles Hoeck, Vince Houtmeyers, Arthur Huysmans, Fien Jacobs, Jinte Lammar, Jasmijn Lanens, Fleur Leën, Stan Leten, Vince Lipkens, Olivia Marckx, Mateo Marroghi, Flore Meys, Lize Meys, Ealena Nauwelaerts, Lyas Ostyn, Nele Pashley, Jarne Rosseau, Jordy Rosseau, Lars Schiepers, Stan Van Herck, Elise Van Hoof, Fien Verbinnen, Henri Verhulst, Jozefien Vertommen, Louise Vervaecke Peeters en Pepijn Wouters.

Proficiat aan deze 43 communicanten, aan hun ouders en familieleden!