Unieke reis door het katholieke geloof

• Bestaat er een verschil tussen het Katholieke geloof en de Islam of het Boeddhisme?
  • Wat houdt het Katholiek geloof precies in en is het christelijk geloof niet achterhaald nu de wetenschappen grote vooruitgang boeken?
  • Wie was Jezus, wat heeft Hij gedaan en geleerd?
  • Is het zinvol om naar de eucharistieviering te gaan en wat is de betekenis daarvan?
  • Wat is bidden en hoe bidden Katholieken?

Deze en vele andere vragen zullen een antwoord vinden in de catechesereeks die van start gaat in Onze-Lieve-Vrouw Waver voor (jong)-volwassenen.

Aan de hand van een unieke DVD-reeks: Catholicism zal het geloof op een boeiende, eigentijdse en systematische manier worden uiteengezet door mediapriester (ondertussen hulpbisschop van Los Angeles) Father Robert Barron. Hij bezocht 15 verschillende landen en er werd gefilmd op 50 verschillende locaties. Het resultaat is dan ook van uitzonderlijke kwaliteit!

Maandelijks zal gedurende het ganse jaar – met uitzondering van de vakantieperiodes- een thema worden voorgesteld. We kijken naar een aflevering van 50 minuten met nadien uitwisseling onder de deelnemers en inhoudelijke samenvatting van de bijeenkomst.

De eerste catechesebijeenkomst heeft plaats in het Raadshuis in Onze-Lieve-Vrouw-Waver op vrijdag 29 januari om 20:00 (einde voorzien om 21:30). Iedereen die wil kennismaken met het katholiek geloof of zich wil verdiepen daarin is van harte welkom! Deze avonden zijn gratis.

Organisatie is in handen van enkele vrijwilligers van de parochie van Onze-Lieve-Vrouw-Waver en wordt gesteund door de parochie.

Andere data tot de zomervakantie: 26/02; 8/04; 29/04; 20/05; 24/06; 21/10; 25/11, 23/12.

Meer info op het nummer 0473 39 09 96 of op de website www.catholicism.be