Een zilver-ivoren jubileum?

Voor koppels die x-aantal jaar getrouwd zijn bestaan er speciale titels zoals een ‘diamanten bruiloft’. Hoe langer het koppel getrouwd is, hoe kostbaarder het materiaal dat het aantal jaar getrouwd aangeeft. Voor gebouwen bestaat er niets soortgelijks, 125 jaar kerk is dus geen ‘zilver-ivoren' jubileum (zilver = 25 jaar getrouwd, ivoor = 100 jaar getrouwd). Toch is 125 jaar kerk niet iets om zomaar te laten voorbijgaan. En zo geschiedde.

Lang naar uitgekeken

Er werd weken naar toegeleefd en letterlijk niet naast te kijken door het spandoek dat sinds enige weken onze kerk siert: Zaterdag 11 oktober werd in de parochie Sint-Augustinus 125 jaar kerk gevierd!

125 jaar Sint-Augustinus vendelzwaaiers

Hulp uit de hemel

Bijna leek het dat de feestelijkheden volledig in het water zouden vallen: tot 16 uur had het immers haast onophoudelijk geregend. Maar gelukkig (misschien dankzij wat hulp van hierboven) klaarde de hemel tijdig op zodat de vendelzwaaiers van vendeliersgilde ‘Pirrewit’ onder een stralende hemel hun kunstjes konden vertonen.

Toespraak 125 jaar Sint-Augustinus

Opening feestavond

Na een korte toespraak van Tom Ongena en voorzitter der kerkfabriek Kris Michiels werd op de tonen van de jachthoornblazers de feestavond officieel geopend.

Eucharistieviering met Mgr Lemmens

Na de druk bijgewoonde eucharistieviering, konden de aanwezigen een glas heffen op onze jarige kerk en een tentoonstelling bekijken over haar geschiedenis. Er werd bijgepraat, gelachen en letterlijk gezongen met de jachthoornblazers. Kortom, 125 jaar kerk was een schot in de roos.

Tentoonstelling

De tentoonstelling ‘125 jaar Sint-Augustinus’ is nog enkele weken te bezichtigen voor en na de wekelijkse eucharistieviering (zaterdag, 19.00 uur).