Terugblik startdag vormelingen

Op zaterdag 29 september kwamen alle catechesegroepen van de gemeente Sint-Katelijne-Waver een namiddag samen voor een gemeenschappelijke startdag.

Om 14:00 werd iedereen in de Sint-Catharina kerk verwacht. Er werd gewerkt in drie groepen en 3 werkwinkels. We kwamen meer te weten over de heilige Franciscus die onze huidige paus als naam koos. We leerden hoe de eucharistieviering in elkaar zit als een ontmoeting met God. En aan de hand van een spel konden we ons verdiepen in de lezingen uit de Bijbel en leerden we hoe deze oude verhalen bedoeld zijn voor ons vandaag: immers ook wij zullen Gods Geest ontvangen bij het vormsel.

Tot slot was er de mooie gemeenschappelijke eucharistie om 18:00 in de Sint-Catharina kerk waar iedereen uit volle borst meezong!