Eerste catechesebijeenkomst Goede Herder - Praktische afspraken

Communicatie catechese-vormelingen:

• De kalender staat gepubliceerd op de parochiale website https://parochiesintkatelijnewaver.be/catechese/kalender-catechese-goede-herder-sint-augustinus
    We trachten wijzigingen te vermijden, maar als er tóch iets verandert, dan wordt iedereen daar tijdig van verwittigd.
    Wanneer u de activiteiten noteert in uw agenda, graag ook duidelijk de plaats noteren: meestal is dat de Goede Herder, maar af en toe komen we samen in Sint-Augustinus, of gaan we op uitstap naar Borgerstein.
  • Voor elke activiteit krijgt u ongeveer een week voordien een berichtje toegestuurd, met verwijzing naar een afzonderlijke pagina op de parochiale website.
    Daar staat dan vermeld of jullie iets speciaals moeten voorzien, in functie van de activiteiten.

Communicatie vormelingen-catechese:

• De catechese is een traject waar een bepaalde lijn in zit. Zoals je op school om goed te kunnen volgen best niet te vaak afwezig bent, vragen we ook voor de catechese dat je komt, tenzij je écht niet anders kan.
    In dat geval vragen we ook dat je ons tijdig iets laat weten, per e-mail of telefonisch.
  • We zijn ook altijd bereikbaar voor persoonlijk contact: via e-mail of telefoon, (bijna) elke woensdagavond van 19.00 tot 20.30 uur in het parochiesecretariaat (in de kerk), of je mag ook thuis langskomen. Best altijd even bellen om zeker te zijn of er wel iemand thuis is.

Aandachtspunten kalender:

• Gezamenlijke vormselviering Goede Herder-Sint-Augustinus zondag 22 april om 9.30 uur.
  • Normaal gesproken gaan de activiteiten door op zondag, in de kerk van de Goede Herder.
    We beginnen met de eucharistieviering van 9.30 tot 10.20 uur.
    De catechese vindt dan aansluitend plaats, na een pauze, in de kerk, of af en toe in de parochiezaal.
  • Warme oproep aan de ouders (eventueel met broers en zusjes) om mee naar de viering te komen. Na de mis blijft de vormeling dan gewoon voor de catechese, terwijl jullie naar huis kunnen.
    Ook voor de eucharistieviering aan het einde van de startdag (23 september om 18 uur) vragen we jullie  om met het hele gezin aan te sluiten.
  • Gezamenlijke startdag met de vier parochies van Sint-Katelijne- en Onze-Lieve-Vrouw-Waver op zaterdag 23 september in Katelijne-Waver centrum.
  • Andere activiteiten in Sint-Augustinus:
    Filmvoorstelling zaterdag 3 december.
    Zangrepetities en repetities voor de vormselviering in de periode april-mei.
  • Uitstap naar Borgerstein in januari (halve dag).
  • Daguitstap samen met Sint-Augustinus: locatie nog niet bekend.

Inschrijving en afspraken

• Inschrijvingsgeld 30 euro via rekening. Wanneer dat moeilijk zou zijn, mag je altijd persoonlijk contact opnemen. We vinden altijd wel een oplossing.
  • Medewerking ouders:
    We hoeven niet systematisch een beroep te doen op de ouders om voldoende begeleiding te hebben voor onze activiteiten. Voor bepaalde activiteiten kunnen de ouders zich wel opgeven als "gelegenheidsmedewerker". Met name voor
    • Zaterdagnamiddag 1 oktober (startdag), om de groepen te begeleiden
    • Zondag 26 maart 2017 (daguitstap)
  • We hebben zelf al ondervonden hoe boeiend meewerkende ouders het vinden wanneer ze kunnen ervaren hoe hun eigen zoon of dochter en hun leeftijdsgenoten een eigen mening vormen, over dingen nadenken en hun gedachten en gevoelens tot uiting brengen.
  • Beschouw deelname aan één of een paar activiteiten dus vooral niet als een verplichting, maar als een uitgelezen kans om getuige te zijn van de groei naar volwassenheid van uw kind.
  • Elke bijeenkomst mee te brengen:
    • Je schoolpennenzak, met daarin schrijfgerief, eventueel kleurpotloden of viltstiften, een papierschaar en een lijmstift
    • Als je voor een bepaalde bijeenkomst extra dingen nodig hebt, dan laten we dat weten via de website.