Hanswijkprocessie 2019

De Hanswijkprocessie is dit jaar veranderd van datum en van opzet. De datum is een week vroeger gezet, nl. op zondag 19 mei, omwille van de verkiezingen de zondag daarna. Anderzijds is er, uitzonderlijk dit jaar, terug eens een bidprocessie, en wel in voorbereiding van de 750ste Hanswijkprocessie in 2023.

Voor deze bijzondere Hanswijkprocessie worden, zoals reeds eerder in het jaar van de Cavalcade, parochies uitgenodigd om met ‘hun’ Mariabeeld de gebedstocht van de Hanswijkprocessie te houden. Om ook onze parochies uit te nodigen is daartoe een brief van Kardinaal Jozef de Kesel op de pastorij toegekomen.

Daarom zullen wij vanuit onze parochies in de Hanswijkprocessie van 19 mei al zeker meegaan met het Lourdesbeeld op de versierde wagen van de Sint-Catharinaprocessie. Ook zal het beeld van ‘Sancta Maria in Wavriam’ worden meegedragen. De Portugese Gemeenschap zal ook worden uitgenodigd om, enkele dagen na het feest van O.-L.-Vrouw van Fatima op 13 mei, de bidprocessie te vervoegen met ‘hun’ Fatimabeeld. In zijn brief benadrukt Kardinaal De Kesel ook dat de Mariabeelden best vergezeld zijn van een flinke delegatie parochianen. De Kardinaal besluit zijn brief met de woorden: “Laten wij met velen zijn zodat dit gebeuren een diepdoorleefde getuigenis moge worden van ons vertrouwen in Maria”

Voor meer informatie, zie ook http://www.hanswijkprocessie.be, het telefoonnummer 015/42 01 40 of op het onthaal van het Aartsbisdom, Wollemarkt.