Sint-Catharinaprocessie 2020

Afgelast wegens Corona

Op woensdag 22 juli hadden we een vergadering ter voorbereiding van de ‘Sint-Catharina-processie’ op zondag 13 september 2020. Door de coronamaatregelen zijn wij genoodzaakt de processie te houden in een afgeslankte vorm. Het belangrijkste, of beter de belangrijksten, zullen meegedragen worden: de eucharistische Christus in het heilig Sacrament, het beeld van Sint-Catharina, een beeld van O.-L.-Vrouw.  De aanvraag hiervoor is alvast binnen bij de gemeente.

Omdat de processie kleiner zal zijn, moedigen wij wel de parochianen aan om, verspreid over het parcours, naar de processie te komen kijken. Vooral de bewoners van de straten waar de processie langs komt kunnen vanuit hun voordeur O.-L.-Heer begroeten. Zij zouden ook iets extra kunnen doen: duidelijke versiering of zelfs een muzikale noot.

Het parcours van de processie is als volgt: Markt, Wilsonstraat, WZC Sint-Elisabeth (rustaltaar), Den Haes, Hondsbossen, Katelijnestraat, Voorland, Kapel O.-L.-Vrouw van Lourdes(rustaltaar), Lemanstraat, Markt, Slotzegen in de kerk.

We gaan dit jaar a.h.w. op bedevaart naar (de kapel van) O.-L.-Vrouw van Lourdes omdat de diocesane bedevaart naar Lourdes niet is kunnen doorgaan.
Nu al roepen wij deelnemers en kijklustigen op steeds de anderhalve meter afstand te bewaren en, waar dit niet mogelijk is, ook in openlucht een mondkapje te dragen.