Nieuwe mantel voor O.-L.-Vrouw van Waver

Op zondag 3 mei 2015, wanneer de Mariamaand officieel wordt geopend in de eucharistie van 11:00, zal O.-L.-Vrouw van Waver bekleed worden met een nieuwe mantel. De nieuwe mantel is van blauw damast met bloemversiering. De blauwe mantel is afgezet met oude en zeer mooie kant die nog afkomstig is van de vorige, weliswaar versleten blauwe mantel van O.-L.-Vrouw van Waver. De nieuwe mantel is gemaakt in opdracht van de kerkfabriek door de firma Arte-Grossé uit Brugge. Om de mantel te bekostigen heeft de kerkfabriek dankbaar gebruik kunnen maken van het geld dat vorig jaar in de verschillende wijken van onze parochie voor O.-L.-Vrouw van Waver werd bijeengebracht. Gedurende heel de meimaand zal O.-L.-Vrouw van Waver de nieuwe mantel dragen. Wij hopen dat de nieuwe mantel voor Maria kan bijdragen aan een vernieuwde eerbied en devotie voor de Moeder Gods in onze parochie. Het beeld van O.-L.-Vrouw van Waver werd twee jaar geleden in de jubileumuitgave van de Hanswijkprocessie meegedragen. Dit jaar zal O.-L.-Vrouw van Waver opnieuw buitenkomen. Zij zal namelijk meegedragen worden in de sacramentsprocessie van Katelijne-centrum op zondag 13 september.