Beeld van Fatima in onze parochiekerk

Op het einde van de zomervakantie heeft de Portugese gemeenschap van onze gemeente een beeld van O.-L.-Vrouw van Fatima uit Fatima zelf meegebracht. In het jaar 2017 is het de honderdste verjaardag van de verschijningen van Maria in Fatima(Portugal). Als voorbereiding hierop hadden de Portugezen graag in onze parochiekerk een beeld van O.-L.-Vrouw van Fatima geplaats op een plaats waar het toegankelijk zou zijn voor verering. Onze kerkfabriek is graag ingegaan op dit voorstel. Daarom zal het nieuwe beeld, dat reeds werd meegedragen in de processie te Katelijne-centrum,  op zondag 16 oktober tijdens de mis van 11 uur worden gewijd vooraan in onze parochiekerk van O.-L.-Vrouw-Waver. Daarna zal het beeld in het portaal van de kerk een vaste plaats krijgen. Zo zal in het portaal van onze kerk aan de ene kant het beeld van O.-L.-Vrouw van Lourdes staan, en aan de andere kant het beeld van O.-L.-Vrouw van Fatima. Voortaan vereren we dus met de hulp van twee beelden in één en dezelfde ruimte de ene heilige Maagd en Moeder Gods Maria.