Onze-Lieve-Vrouw Ten Hemelopneming

A. Geloofsmysterie Er zijn mensen die het lichaam bijna vergoddelijken. Anderen misbruiken het of vragen zich niet eens af of hun medemensen genoeg voedsel of kleding hebben. Ons lichaam mag echter de woonplaats zijn voor Gods heilige geest. Eens is het lichaam van Maria voor Gods heilige Geest een waar heiligdom geweest. Heel haar persoon, zowel haar lichaam als haar geest, heeft zij ter beschikking gesteld van het heilswerk van Jezus. Daarom wordt zij door haar opneming ten Hemel ‘met ziel en lichaam’ bij de verrezen Heer gevoegd. Dit is geen zegswijze, het is een groot geloofsmysterie: zelfs in de hemel klopt er voor ons een menselijk en moederlijk hart. B. Openluchtmis in pastorietuin De plechtige viering van het feest van de Tenhemelopneming van Maria vindt plaats in de pastorietuin tijdens de hoogmis van zaterdag 15 augustus om 11:00. De plechtige eucharistie zal speciaal opgeluisterd worden door het koor Con Animo. Als het echt slecht weer is gaat de openluchtmis door in de kerk. C. Receptie Het patroonsfeest van onze parochie O.-L.-Vrouw is een goede gelegenheid om na de hoogmis een receptie te houden. Zo is er op die dag ook een ontmoetingsmoment voor onze parochianen. D. Moederdag Het feest van Maria Hemelvaart is in onze streken ook een feest voor onze moeders. Alle moeders mogen daarom tijdens de receptie een kleine attentie verwachten. Zij zijn in de pastorietuin op dat ogenblik onze eregasten.