Zondag 11 oktober: drie zaken in één

De zondagsmis van zondag 11 oktober om 11:00 wordt een bijzondere viering. Verschillende zaken zullen dan aandacht krijgen en worden gevierd.

1. We vieren de dag voor de Chronisch Zieken (vroegere Nationale Ziekendag). Kernleden van ziekenzorg van Waver én van Hagelstein zullen de eucharistie mee verzorgen en ons vragen onze zieken niet te vergeten.
  2. Het beeld uit Hagelstein van O.-L.-Vrouw van Smarten zal, nu het een mooie plaats heeft in de kerk van Waver, opnieuw worden ingehuldigd en ingewijd. Wij danken de parochianen van Hagelstein voor dit beeld, want het geeft zeker een meerwaarde aan de kerk van Waver. Het beeld dateert van 1929 en is van de hand van L.Hoofd. Aan het vakkundig verplaatsen van het beeld waren wel wat kosten verbonden. Eerst het uitbreken, zonder stukken te maken. En ook het opnieuw inwerken en inmetsen was geen sinecure. Het vervoer zelf werd ons gratis aangeboden, waarvoor dank! Iedereen die wil kan nu ook zijn bijdrage in de schaal leggen tijdens de omhaling aanstaande zondag.
  3. Voor de gelegenheid zal de mis van 11 uur ook worden opgeluisterd door het Koor ‘Pastorale’ van Hagelstein.

Wij hopen dat vele mensen deze plechtigheid zullen meemaken. Alvast bidden wij op voorspraak van O.-L.-Vrouw van Smarten voor onze zieken.